Korov u srcu
CC Madhya 19.160.
seka-jala pānā upaśākhā bādi’ yaya
stabdha hanā mūla-śākhā bādite nā pāya
seka-jala – prskanje vodom; pānā – dobivši; upaśākhā – nepoželjne puzavice; bādi’ yaya – bujno rastu; stabdha hañā – spriječena; mūla-śākhā – glavna puzavica; bādite – rasti; nā pāya – ne može.
Ako osoba ne može uočiti razliku između puzavice bhakti-late i drugih puzavica, zloupotrebljava proces zalijevanja vodom, jer tako hrani druge puzavice i ometa rast puzavice bhakti-late.
Smisao: Nepoželjne puzavice će rasti ako osoba prilikom pjevanja Hare Krišna mantre čini uvrede. Ne bismo trebali pjevati Hare Krišna mantru da bismo ostvarili materijalnu dobit. U 159. stihu je rečeno:
‘nisciddhācāra’, ‘kutināti’, ‘jīva-himsana’
‘lābha’, ‘pūjā’, ‘pratisthādi’ yata upaśākhā-gana
Nepoželjne puzavice opisao je Śrīla Bhaktisiddhānta Sarasvati Thākura. On kaže da osoba koja sluša i pjeva, ali se ne trudi prestati vršiti uvrede, postaje materijalno vezana za zadovoljavanje osjetila. Može željeti dostići oslobođenje od materijalnog ropstva poput māyāvadīja ili može postati vezana za yoga-siddhije tj. željeti čudesne yogijske moći. Ako je vezana za čudesne materijalne djelatnosti naziva se siddhi-lobhī, što znači da iz pohlepe žudi za materijalnim savršenstvom. Također može postati žrtva diplomatskog i nepoštenog ponašanja ili se može družiti sa ženama radi nezakonitog seksa. Neki mogu praviti predstavu od predanog služenja poput prākrta-sahajiyā ili pokušavati podržavati svoju filozofiju pridružujući se nekoj kasti ili se poistovjećujući s određenom dinastijom, tvrdeći da imaju monopol na duhovni napredak.
Tako, uz podršku obiteljske tradicije, mogu postati pseudo gurui ili tobožnji duhovni učitelji. Netko može postati vezan za četiri grešne djelatnosti – nezakoniti seks, opijanje, kockanje i jedenje mesa ili može smatrati da vaisnava pripada svjetovnoj kasti ili vjeri. Može misliti: „Ovo je hinduski vaisnava, a ovo je europski vaisnava. Europskom vaisnavi nije dozvoljeno ući u hram.“ Drugim riječima, može ocjenjivati vaisnavu prema rođenju, smatrajući nekog vaisnavu brāhmanom, nekog śūdrom, nekog mlecchom, itd. Također se može pokušati profesionalno baviti čitanjem Śrīmad-Bhāgavatama ili pjevanjem Hare Krišna mantre ili može pokušati na nezakonit način povećati svoje bogatstvo.
Netko može pokušati postati jeftini vaišnava mantrajući na osamljenom mjestu radi materijalne slave ili može željeti svjetovni ugled praveći kompromise sa abhaktama, na račun svoje filozofije ili duhovnog života ili može postati pristaša nasljednog kastinskog sustava. Sve su to zamke osobnog zadovoljavanja osjetila. Samo da bi prevario prostodušne ljude, netko može praviti predstavu od naprednog duhovnog života i postati poznat kao sādhu, mahātmā ili religiozna osoba. Sve to znači da je tobožnji bhakta postao žrtva nepoželjnih puzavica i da je prava puzavica bhakti-latā-bīja zakržljala.
(iz Caitanya-caritamrite; prijevod i komentari A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada)