Lažno Predstavljanje
Caitanya-caritāmrita Antya 20.28
premera svabhava — yahan premera sambandha
sei mane, — ‘krsne mora nahi prema-gandha’
premera svabhava — priroda ljubavi prema Bogu; yahan — gdje; premera sambandha — odnos ljubavi prema Bogu; sei mane — on smatra; krsne — prema Gospodinu Krišni; mora — ja; nahi — nemam; prema-gandha — čak ni tračak ljubavi prema Bogu.
Prirodni simptom ljubavi prema Bogu je da bhakta ne smatra sebe bhaktom. Umjesto toga, uvijek misli da nema čak ni tračak ljubavi prema Krišni.
SMISAO: Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura objašnjava da se osobe koje su u stvari vrlo siromašne, jer ne posjeduju čak ni kap ljubavi prema Bogu ili čistog predanog služenja, lažno predstavljaju kao veliki bhakte, mada nikada ne mogu uživati u transcendentalnom blaženstvu predanog služenja. Tobožnji bhakte, poznati kao prakrta-sahajiye, ponekad ispoljavaju simptome devocije kako bi pokazali svoju sreću. Međutim, oni varaju jer su takvi simptomi devocije samo izvanjski. Prakrta-sahajiye ispoljavaju te simptome kako bi pokazali svoj navodni napredak u ljubavi prema Krišni, ali umjesto da ih hvale zbog njihovih simptoma transcendentalnog zanosa, čisti se bhakte ne vole s njima družiti. Savjetuje se da ne izjednačavamo prakrta-sahajiye s čistim bhaktama.
Kada je netko istinski napredan u zanosnoj ljubavi prema Krišni, ne pokušava sebe reklamirati. Umjesto toga, trudi se sve više i više služiti Gospodina. Prakrta-sahajiye ponekad kritiziraju čiste bhakte nazivajući ih filozofima, učenim ljudima, poznavateljima istine ili pažljivim promatračima, ali ne i bhaktama. S druge strane, sebe predstavljaju kao najnaprednije, transcendentalno blažene bhakte, duboko zaokupljene predanim služenjem i lude za kušanjem transcendentalnih draži. Također sebe opisuju kao najnaprednije bhakte u spontanoj ljubavi, poznavatelje transcendentalnih draži i najviše bhakte u bračnoj ljubavi prema Krišni itd.
Ne shvaćajući istinski transcendentalnu prirodu ljubavi prema Bogu, smatraju svoja materijalna osjećanja pokazateljem napretka. Na taj način zagađuju proces predanog služenja. Želeći postati pisci vaišnavskih djela, uvode svoja materijalna shvaćanja života u čisto predano služenje. Zbog svojih materijalističkih shvaćanja, reklamiraju sebe kao poznavatelje transcendentalnih draži, ali ne shvaćaju transcendentalnu prirodu predanog služenja.
(iz Caitanya-caritāmrite, krunskog dragulja vedske književnosti. Prijevod i tumačenja A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada)