Moć iskustva duhovnog zanosa

Moć iskustva duhovnog zanosa

Śrimad-Bhagavatam 1.5.19

na vai jano jatu kathancanavrajen
mukunda-sevy anyavad anga samsrtim
smaran mukundanghry-upaguhanam punar
vihatum icchen na rasa-graho janah

na — nikad; vai — zacijelo; janah — osoba; jatu — u bilo koje vrijeme; kathancana — na neki način; avrajet — ne prolazi; mukunda-sevi — Gospodinov bhakta; anyavat — kao drugi; anga — dragi moj; samsrtim — materijalno postojanje; smaran — sjećajući se; mukunda-anghri — Gospodinovih lotosovih stopala; upaguhanam — grleći; punah — ponovno; vihatum — spreman napustiti; icchet — želji; na — nikada; rasa-grahah — onaj tko je uživao u draži; janah — osoba.

Dragi moj Vyasa, čak i ako Krišnin bhakta na neki način padne, sigurno ne doživljava materijalno postojanje kao drugi [osobe koje teže plodovima svoga rada] jer onaj tko jednom kuša draž lotosovih stopala Gospodina ne može drugo nego se neprestano sjećati toga zanosa.

SMISAO: Gospodinov bhakta spontano gubi zanimanje za čari materijalnoga postojanja jer je kušao draž lotosolikih stopala Šri Krišne. Takav se bhakta naziva rasa-graha. Ima mnogo primjera Gospodinovih bhakta koji su pali zbog neprikladna društva, upravo poput koristoljubivih radnika sklonih degradaciji. Međutim, čak i ako padne, bhakta se nikad ne treba izjednačavati s palim karmijem (osobom zaokupljenom koristoljubivim djelatnostima). Karmi ispašta posljedice vlastita koristoljubivog djelovanja, dok se bhakta popravlja kad ga kazni sam Gospodin.

Patnje siročeta i patnje voljena kraljevog djeteta nisu iste. Siroče je doista jadno jer nema nikoga tko bi se brinuo o njemu, dok se ljubljeni sin bogataša, iako naizgled u istoj situaciji kao siroče, uvijek nalazi pod brižnim okom moćnoga oca. Zbog lošega društva, bhakta katkada oponaša karmije (osobe prekrivene iluzornom materijalnom energijom Boga). Oni žele gospodariti materijalnim svijetom. Slično i bhakta početnik sanja o stjecanju materijalne moći u smislu razmjene za predano služenje. Takve budalaste bhakte sam Gospodin ponekad stavlja u nevolje. Kao izraz posebne naklonosti, može im oduzeti sve materijalne posjede.

Zbog toga, svi prijatelji i rođaci napuštaju zbunjenog bhaktu koji se Gospodinovom milošću ponovno urazumljuje i oslobađa loših osobina kako bi mogao nastaviti predano služiti. U Bhagavad-giti je rečeno da se palim bhaktama ponovno pruža mogućnost rođenja u obitelji obrazovanih brahmana ili u bogatoj trgovačkoj obitelji. Međutim, bhakta u takvom položaju nije toliko sretan kao onaj koga Gospodin kazni i stavi u naizgled bespomoćan položaj. Bhakta koji je Gospodinovom voljom postao bespomoćan, sretniji je od osoba rođenih u dobrim obiteljima.

Pali bhakta rođen u dobroj obitelji može zaboraviti Gospodinova lotosolika stopala, stoga nije sretan kao bhakta stavljen u beznadno stanje koji se, misleći da je potpuno bespomoćan, brzo vraća Gospodinovim lotosolikim stopalima. Čisto predano služenje tako je duhovno privlačno da bhakta spontano gubi zanimanje za materijalno uživanje. To je znak savršenstva u naprednom predanom služenju. Čisti se bhakta neprestano sjeća lotosolikih stopala Šri Krišne i ne zaboravlja Ga ni na trenutak, čak ni u zamjenu za obilja svih triju svjetova.

(iz Śrimad-Bhagavatama, krunskog dragulja vedske književnosti. Prijevod i tumačenja A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada)

Ostavite komentar:

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)